رایان ساز دژنوشت

رایان ساز دژنوشت

PDF در مقابل Tiff – کدام یک را باید انتخاب کنید؟

PDF در مقابل Tiff – کدام یک را باید انتخاب کنید؟

امروزه تقریباً همه مشاغل از اهمیت استفاده از خدمات تبدیل اسناد و ذخیره اسناد خود به صورت دیجیتالی آگاه هستند. با این حال، یکی از تصمیمات اولیه ای که باید بگیرید اگر می خواهید مقالات خود را در یک سیستم مدیریت اسناد یا جستجو و بازیابی اسکن کنید این است که از چه قالبی استفاده کنید. نحوه نگهداری و نگهداری اسناد می تواند به شدت تحت تأثیر نوع فایلی که انتخاب می کنید، باشد. چه قصد دارید سوابق کاغذی خود را دیجیتالی کنید یا از اسناد دیجیتالی در فرآیند روزانه خود استفاده کنید، انتخاب باید با دقت مورد توجه قرار گیرد زیرا انتخاب نادرست می تواند عواقب پرهزینه ای داشته باشد.

PDF و TIFF دو فرمت فایل رایج در حال استفاده هستند. اگرچه هر دو فرمت فایل TIFF و PDF هر کدام مزایا و معایب خاص خود را دارند، دانستن تفاوت آنها با یکدیگر به شما کمک می کند تا فرمت مناسب را برای اهداف خود انتخاب کنید.

 

PDF چیست؟

فرمت سند قابل حمل (PDF) که توسط Adobe Systems توسعه یافته است، یک نوع فایل است که برای نمایش و تبادل اسناد الکترونیکی استفاده می شود. از آنجایی که فایل‌های PDF مستقل از پلتفرم هستند، ممکن است بدون نیاز به نرم‌افزار اضافی تقریباً در هر رایانه یا سیستم عاملی باز و مشاهده شوند. فایل‌های پی‌دی‌اف را می‌توان با استفاده از تکنیک‌های تخصصی فشرده‌سازی کرد، بنابراین اغلب برای انتقال اسناد از طریق اینترنت استفاده می‌شود. اسناد PDF را می توان به راحتی با دیگران به اشتراک گذاشت زیرا می توانند دقیقاً همانطور که توسط گیرنده در نظر گرفته شده است، صرف نظر از سخت افزار یا نرم افزاری که استفاده می کنند، مشاهده شوند. اطلاعات حساس را می توان با کمک تعدادی از اقدامات امنیتی که فایل های PDF می توانند ارائه دهند، مانند امکان افزودن رمز عبور یا امضای دیجیتال، از دسترسی یا دستکاری ناخواسته محافظت کرد. اشکال دیگری از PDF وجود دارد، به ویژه PDF/A، یک قالب آرشیوی که چندین ویژگی را به نفع سازگاری طولانی مدت حذف می کند. فرمت PDF/A بهترین گزینه برای بایگانی طولانی مدت داده است، زیرا تضمین می کند که یک سند ممکن است دقیقاً به همان روش، مستقل از نرم افزار مورد استفاده، کپی شود. برای افرادی که نیاز به تبادل کاغذ در چندین پلتفرم یا دستگاه دارند یا باید بتوانند قالب بندی و امنیت کار خود را حفظ کنند، فایل های PDF یک گزینه محبوب است. فایل های PDF را می توان در متن جستجو کرد. هایپرلینک ها را می توان گنجاند و به عنوان مرجع استفاده کرد. حاشیه نویسی و نظرات را می توان با استفاده از ویژگی های ارائه شده توسط PDF خوان ها مانند Adobe Acrobat به اسناد PDF موجود اضافه کرد.

 

با وجود اینکه PDF یک فرمت فایل انعطاف پذیر است، اشکالاتی دارد. برای مشاهده فایل های پی دی اف باید یک پی دی اف خوان روی دستگاه شما نصب باشد. از آنجایی که آنها معمولاً به اندازه حروف هستند، ممکن است مشاهده کل صفحه در یک زمان چالش برانگیز باشد و ممکن است نیاز به بزرگنمایی و پیمایش اضافی داشته باشد. در مقایسه با سایر محتوای وب، PDF ها معمولاً فاقد تعامل هستند.

 

TIFF چیست؟

TIFF یا «فرمت فایل تصویر برچسب‌گذاری شده» یک فرمت فایل محبوب برای آرشیو کردن تصاویر با کیفیت بالا، از جمله تصاویر، نقاشی‌ها و اسناد اسکن شده است. فایل های TIFF این قابلیت را دارند که کیفیت تصویر را بدون از دست دادن یا کاهش اطلاعات حفظ کنند. این تضمین می کند که هیچ داده تصویری در طول فشرده سازی از بین نمی رود زیرا TIFF یک فرمت بدون تلفات است. بنابراین، فایل‌های TIFF اغلب برای برنامه‌های سطح بالا یا حرفه‌ای استفاده می‌شوند که کیفیت تصویر در آنها بسیار مهم است، مانند بخش‌های چاپ و انتشار یا اسکن طرح. فایل‌های TIFF به دلیل ظرفیت ذخیره‌سازی برتر، برای نگهداری اطلاعات شرکت، پرونده‌های بیمارستان، پرونده‌های دانشجویی و سوابق دولتی نیز مناسب هستند. توانایی فایل‌های TIFF برای قرار دادن لایه‌های متعدد، آنها را برای استفاده در ویرایش و تغییر تصویر محبوب می‌کند. به منظور ایجاد عکس های ترکیبی یا ویرایش تکه های تصویر خاص، این ویژگی به کاربران امکان می دهد تا با چندین تصویر یا عنصر در یک فایل واحد تعامل داشته باشند. با در نظر گرفتن همه موارد، فایل های TIFF یک گزینه محبوب برای افرادی است که به فایل های تصویری با کیفیت بالا و ظرفیت فشرده سازی آنها بدون از دست دادن کیفیت نیاز دارند.

 

با وجود تمام این مزایا، افراد زیادی فایل های TIFF را ترجیح نمی دهند. از آنجایی که فایل‌های TIFF فاقد هرگونه تدابیر امنیتی داخلی هستند، سرور یا سیستم ذخیره‌سازی تنها مکانی است که ممکن است داده‌های شما امن نگه داشته شود. فرمت فایل TIFF اغلب توسط مرورگرهای وب پشتیبانی نمی شود، ابتدا باید به فرمت فایل دیگری مانند JPEG یا PNG تغییر داده شود تا در مرورگر وب دیده شود. از آنجایی که فایل‌های TIFF اغلب به‌عنوان یک صفحه یا تصویر ذخیره می‌شوند، برای مرور آن‌ها به یک پایگاه داده همراه نیاز است.

 

کدام یک را انتخاب کنیم؟

بسته به نیازها و ترجیحات خاص خود، باید بین فایل های PDF و Tiff تصمیم بگیرید. در حالی که برخی از فرمت‌های فایل برای متعادل کردن اندازه فایل و کیفیت تصویر هنگام ذخیره تصاویر بهترین هستند، برخی دیگر ترجیح می‌دهند به عکس‌های اصلی از یک تغییر عکس ضعیف برگردند. تصاویر TIFF را می توان در شرایطی استفاده کرد که انتقال سند آنلاین وجود ندارد، کیفیت تصویر در اولویت نیست یا می خواهید تصویر را تغییر دهید. با این حال، اگر به فرمت فایل با کیفیت و ایمن نیاز داشته باشیم، PDF انتخاب ایده آلی است.

 

توانایی حفظ وضوح تصویر بالا و پشتیبانی از لایه‌های متعدد، دو مزیت فایل‌های TIFF هستند، اما فایل‌های PDF محبوب‌تر هستند زیرا تقریباً در هر دستگاه یا سیستم عاملی قابل دسترسی هستند. علاوه بر این، فایل‌های PDF می‌توانند علاوه بر تصاویر حاوی متن، لینک‌ها و سایر اجزای چندرسانه‌ای باشند که آن‌ها را تبدیل به یک فرمت فایل انعطاف‌پذیر برای استفاده‌های متعدد می‌کند.

 

توجه به این نکته مهم است که خدمات تبدیل سند به شما این امکان را می دهد که اسناد اسکن شده را به فرمت های PDF و TIFF تبدیل کنید و به شما این امکان را می دهد که بهترین گزینه را برای عملکرد هر سند انتخاب کنید. این خدمات امکان تبدیل هر فرمت فایل را به فرمت دیگری مطابق با نیاز مشتری، بدون به خطر انداختن داده ها یا کیفیت فایل اصلی، فراهم می کند.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.